1. Sain tilauksesta toimitusvahvistuksen, mutta tilausta ei kuulu postista.

2. Kauanko toimitus kestää? Tilauksella on kiire.

3. Tilauksesta ei tullut tilausvahvistusta, tuliko tilaus perille?

4. Haluaisin vaihtaa tai palauttaa tuotteen.

5. Tilaamani tuote oli viallinen, tilauksessa oli väärä tuote tai siitä puuttui tuotteita.

6Noutamattomat paketit.

7. Muutin mieleni ja haluaisin perua tilaukseni.

8. Haluaisin lisätä tuotteita jo tehtyyn tilaukseeni. Onnistuuko?

9. Lähetin sähköpostia, mutta en ole saanut vastausta.

10. Miksi tilaamani tuotteen koko oli täysin väärä?

11. Tilaamani vaatteen väri on erilainen kuin sivuillanne. Miksi kuva ei vastaa tuotetta?

12. Vaate hajosi ensimmäisessä pesussa. Saanko uuden tilalle?

13. Onko tulossa lisää tiettyä loppunutta tuotetta tai kokoa?

14. Voiko Babypanda sponsoroida arpajaisiamme/blogiamme tai muuten tehdä yhteistyötä.

15. Harjoittaako yrityksenne jälleenmyyntiä? Olisin kiinnostunut ostamaan tuotteitanne.

16. Myyttekö postiennakolla tai tilisiirrolla?

17. Miksi teillä on enemmän tyttöjen kuin poikien vaatteita?

18. Miksi Klarna-laskulla tilaaminen ei onnistu?

19. Tein tilauksen laskulla ja lasku ei ole saapunut.

1. Kysymys: Sain tilauksesta toimitusvahvistuksen, mutta tilausta ei kuulu postista.

Babypandan vastaus: Lähetyksen matka postissa vaihtelee valitsemasi toimitustavan ja Postin toimivuuden mukaan. Tarkemmat tiedot eri kuljetusvaihtoehtojen toimitusajoista löydät toimitusaikataulustamme.

Me voimme kuitenkin vaikuttaa vain siihen, miten nopeasti tilauksesi postitetaan meiltä, tämän jälkeen paketti on Postin käsissä. Vaikka suurin osa lähetyksistä päätyy ajallaan perille, ovat ongelmatilanteet mahdollisia. Posti kadottaa lähetyksiä, niitä jaetaan vääriin osoitteisiin tai ne tuhoutuvat lajittelukoneessa. Jos olet saanut tilauksestasi toimitusvahvistuksen ja postia ei viikon sisällä ala kuulumaan, otathan meihin yhteyttä sähköpostilla asiakaspalvelu@babypanda.fi. Autamme sinua paikantamaan lähetyksesi ja tarvittaessa teemme katoamisilmoituksen postille.

2. Kysymys: Kauanko toimitus kestää? Tilauksella on kiire.

Babypandan vastaus: Tarkemmat tiedot eri kuljetusvaihtoehtojen toimitusajoista löydät toimitusaikataulustamme.

3. Tilauksesta ei tullut toimitusvahvistusta, tuliko tilaus perille?

Babypandan vastaus: Kaikista saapuneista ja toimitetuista tilauksista lähtee automaattinen vahvistusviesti antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli viesti ei ole tullut perille, on se saattanut joutua sähköpostipalvelimesi roskapostisuodattimeen. Eräät sähköpostipalvelut ovat ongelmallisia, erityisesti hotmail, outlook ja live-päätteiset osoitteet. Ne suodattavat toimitusvahvistukset usein suoraan roskapostikansioon tai ne eivät pääse ollenkaan läpi. Tarkistathan siis saapuneet-kansion lisäksi myös roskapostikansion, jos viesti löytyisi sieltä. Mikäli epäilet, että tilauksesi ei ole tullut oikein perille, ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@babypanda.fi.

4. Haluaisin vaihtaa tai palauttaa tuotteen.

Babypandan vastaus: Yksityiskohtaiset ohjeet vaihtoihin ja palautuksiin löydät vaihto ja palautus-sivulta.

5. Tilaamani tuote oli viallinen, tilauksessa oli väärä tuote tai siitä puuttui tuotteita.

Babypandan vastaus: Kaikki meiltä lähtevät tuotteet tarkistetaan ja todetaan myyntikelpoisiksi ennen toimitusta. Huolellisesta tarkistuksesta huolimatta aina jotain epäkelpoa pääsee livahtamaan ohi seulonnan. Saumoista ratkenneet, reikäiset, värivirheelliset, likaantuneet ja muut maanantaikappaleet vaihdetaan toki uusiin tai hyvitetään, jos vastaavanlaista ei ole enää saatavilla. Ole meihin yhteydessä ja toimi kuten normaalin palautuksen kanssa. Tarkemmat ohjeet löydät vaihto ja palautus-sivulta. Mikäli tilauksestasi puuttui tuotteita, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@babypanda.fi, niin postitamme sinulle puuttuvan tuotteen.

6. Noutamattomat paketit.

Babypandan vastaus: 13.6.2014 voimaan tulleen kuluttajansuojalain muutoksen mukaan asiakkaan on ilmoitettava palautuksista aina etukäteen ja paketin noutamatta jättäminen ei ole enää palauttamista. Asiakaspalautukset ovat muuten maksuttomia, mutta noutamattomista paketeista perimme 11,80 euron maksun edestakaisista toimituskuluista.

7. Muutin mieleni ja haluaisin perua tilaukseni.

Babypandan vastaus: Onnistuu, mikäli tilaustasi ei ole vielä postitettu. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@babypanda.fi. Mikäli maksoit tilauksen verkkomaksuilla tai luottokortilla, ilmoita meille myös tilinumerosi hyvitystä varten.

8. Haluaisin lisätä tuotteita jo tehtyyn tilaukseeni, onnistuuko?

Babypandan vastaus: Onnistuu tietyin rajoituksin maksutavasta riippuen ja mikäli tilaustasi ei ole vielä toimitettu. Jos teit tilauksen Klarna-laskulla, me voimme puolestasi lisätä uuden tuotteen laskuusi. Tämä onnistuu vain jos Klarnan luottorajasi antaa myöden. Nämä rajat ovat Klarnan omakohtaisia rajoja joihin emme voi vaikuttaa. Verkkomaksuilla maksettuihin tilauksiin voimme lisätä tuotteita ja maksat uusien tuotteiden yhteissumman tilisiirrolla. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@babypanda.fi.

9. Lähetin sähköpostia, mutta en ole saanut vastausta.

Babypandan vastaus: Tarkkailemme asiakaspalvelusähköpostiamme päivittäin ja pyrimme vastaamaan kaikkiin viesteihin mahdollisimman nopeasti, mieluiten saman päivän aikana. Mikäli vastausta ei muutaman päivän sisällä kuulu, on mahdollista ettei viestisi ole tullut meille onnistuneesti perille. Lähetä uusi viesti tai voit myös jättää soittopyynnön. Tarkista myös oman sähköpostisi roskapostisuodattimet ja kansiot, ettei vastausviestimme olisi vahingossa joutunut sinne.

10. Miksi tilaamani tuotteen koko oli täysin väärä?

Babypandan vastaus: Suuressa osassa tuotteistamme on käytössä englantilainen mittataulukko. Englantilaisessa mittataulukossa koot eivät mene pituuden mukaan kuten meillä, vaan ikäkuukausissa Newborn, 0-3kk, 3-6kk, 6-9kk, 9-12kk, 12-18kk ja 18-24kk. Nämä koot vastaavat noin mitoiltaan kokoja 50-56cm, 56-62cm, 62-68cm, 68-74cm, 74-80cm, 80-86cm ja 86-92cm.

Senttikokoja vastaavat koot ovat kuitenkin arvioita ja mitat vaihtelevat suuresti valmistajasta ja tuotemerkistä riippuen. Tästä syystä jokaisesta tuotteesta on otettu myös vaatteen todelliset fyysiset senttimitat, jotka ilmoitetaan kyseisen tuotteen tuotetiedoissa. Näitä mittoja on voi verrata lapsen mittoihin tai jo kotona oleviin tuotteisiin. Näin saat paremman käsityksen vaatteen todellisesta koosta ja vältyt virheostoksilta.

Monesti kannattaakin valita aina suurempi koko ja esimerkiksi koko 6-9kk on usein paljon lähempänä puolivuotiaan kokoa ja sopii vain hyvin pienille 9 kuukautisille. Lisätietoja miten mittaamme tuotteitamme löydät kokotaulukko-sivulta.

11. Tilaamani vaatteen väri on erilainen kuin sivuillanne. Miksi kuva ei vastaa tuotetta?

Babypandan vastaus: Käytämme paljon aikaa tuotekuviemme ja tuoteselosteiden laatimiseen, jotta ne vastaisivat mahdollisimman hyvin todellista tuotetta. Kuitenkin sävyerot eri monitoreiden välillä vaihtelevat paljonkin riippuen näyttösi iästä, merkistä ja asetuksista. Mekko, joka on pinkki meidän näytöllä voikin olla vähemmän pinkki sinun näytölläsi tai muuten eri sävyinen. Verkkokauppamyynti on aina kaikin puolin haasteellista, kun tuotetta ei pääse etukäteen katsomaan ja kokeilemaan. Sinulla on kuitenkin 14 vuorokauden täysi palautusoikeus tuotteille, jotka eivät kotisovituksessa vastanneetkaan tuotteista saamaasi käsitystä.

12. Vaate hajosi ensimmäisessä pesussa. Saanko uuden tilalle?

Babypandan vastaus: Nämä ovat aina ikäviä juttuja kaikin puolin. Tuotteiden valmistusvirheet, jotka eivät näy tuotteesta päällepäin ja ilmenevät vasta myöhemmin, useimmiten ensimmäisessä pesussa. Vaikka vaatteilla ei varsinaista virallista takuuaikaa olekaan, niin kuluttajalla on oikeus odottaa tuotteen kestävän normaalikäytössä realistisen kestoikänsä ajan ja olisi meistäkin kovin suotavaa, että vaatekappale selviytyisi ehjänä ensimmäisestä pesustaan. Tulemme kyllä näissä asioissa vastaan, jos tuotteen ostamisesta on kulunut vasta vähän aikaa. Ota tälläisessä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin pohditaan yhdessä asiaa ja miten sen kanssa edetään.

13. Onko tulossa lisää tiettyä loppunutta tuotetta tai kokoa?

Babypandan vastaus: Vaatevalikoimamme vaihtuu jatkuvasti ja useimmiten käy niin, että kun jokin tuote loppuu, niin sitä ei enää tulee lisää. Tämä johtuu siitä, että myös tukkumyyjiemme valikoima vaihtuu nopeasti ja kyseistä tuotetta ei enää ole saatavilla tai sitä oli alunperinkin saatavilla vain hyvin vähän. On mahdotonta sanoa edes sitä miltä seuraavan kuukauden myyntivalikoimamme tulee näyttämään. Kaikki vaatteet myös saapuvat meille valmiissa kokolajitelmissa, joissa yksittäisiä kokoja on vain tietty määrä. Näin ollen ei ole mahdollista tilata lisää vain tiettyä haluttua kokoa.

Tarjoukset ja kivat löydöt kannattaakin laittaa heti tilaukseen, jotta varmasti saat tuotteet ja haluamassasi koossa. Myös Facebookissa ja muissa mainoksissa esillä olleet vaatteet menevät yleensä nopeasti, joten näiden kanssa kannattaa pitää erityisen kiirettä.

14. Voiko Babypanda sponsoroida arpajaisiamme/blogiamme tai muuten tehdä yhteistyötä?

Babypandan vastaus: Kiitämme osoittamastanne kiinnostuksesta yritystämme kohtaan. Saamme kuitenkin päivittäin postia eri tahoilta koskien mainospaikkoja, arpajaisia, myyjäisiä, blogeja ja muita yhteistyötarjouksia. Valitettavasti meillä ei ole aikaa ja resursseja vastata kaikkiin yhteydenottoihin. Tulevista mainoskampanjoista päätämme alkukeväisin ja yhteistyötarjouksista päätetään muutaman kerran vuodessa.

15. Harjoittaako yrityksenne tukkumyyntiä? Olisin kiinnostunut ostamaan tuotteitanne.

Babypandan vastaus: Valitettavasti varastotilamme eivät tällä hetkellä anna myöden harjoittaa tukkumyyntiä ja olemme keskittäneet resurssimme vain vähittäismyyntiin kuluttajille.

16. Myytteko postiennakolla tai tilisiirrolla?

Babypandan vastaus: Emme valitettavasti toimita tuotteita postiennakolla. Maksutapoina ovat verkkopankit, luottokortit, Klarna-laskut, sekä Jousto ja Collector.

Pääsäntöisesti tilaukset tehdään verkkosivujemme kautta ja maksetaan automaattisesti tilauksen yhteydessä joillakin edellä mainituista tavoista. Mikäli et pysty käyttämään mitään kyseisistä maksutavoista tai sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, mutta haluaisit silti tilata, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Voimme tehdä sinulle haluamistasi tuotteista käsilaskun, joka maksetaan tilisiirrolla. Tuotteet postitetaan sinulle heti maksun saavuttua tilillemme.

17. Miksi teillä on enemmän tyttöjen kuin poikien vaatteita?

Babypandan vastaus: Tämä harmittaa meitäkin, eikä tarkoituksemme ole suinkaan syrjiä poikapuoleisia asiakkaitamme. Syynä on yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan laki. Pojille ei valmisteta, eikä ole saatavilla yhtä paljon vaatteita kuin tytöille. Tyttölapsia, ja ylipäätään naisia, vaatetetaan huomattavasti enemmän: on mekkoa, hiuspantaa, koristeita, värejä, kuoseja, pitsiä, röyhelöä, rusettia ja vaikka mitä. Kaikki värit ovat ”sallittuja” ja kukaan ei kummastele siniseen puettua tyttöä. Pojille valikoima on paljon rajallisempi ja väritkin tuntuvat rajoittuvan siniseen, vihreään ja keltaiseen. Yritämme kuitenkin parhaamme mukaan vaatettaa sekä poikia, että tyttöjä. Kaikki kivat pojille(kin) sopivat vaatteet, jotka satumme käsiimme saamaan otetaan kyllä myyntiin. Verkkokaupassamme ei myöskään ole jaoteltu tuotteita sukupuolien mukaan, joten on ostajan oma mielipide miten ”poikamainen” tai ”tyttömäinen” jokin vaate on. Meidän mielestämme pojille sopii myös punainen!

18. Miksi Klarna-laskulla tilaaminen ei onnistu?

Babypandan vastaus: Klarna tekee automaattisen luottotietojen tarkistuksen jokaisen tilauksen yhteydessä. Yleisin syy Klarna-maksun hylkäykseen on henkilökohtaisen luottorajan ylittyminen. Luottoraja on Klarnan asiakkailleen asettama luoton maksimimäärä, johon vaikuttavat muun muassa aikaisemmat Klarnalla tehdyt ostokset ja maksamattomat Klarna-laskut. Jos sinulla on samalta kuulta avonainen Klarnan tililasku, Klarna voi hylätä kaikki uudet ostokset ennen kuin kyseisen kuun lasku on maksettu. Tämän jälkeen luottorajasi vapautuu taas käyttöön ja voit tehdä uusia ostoksia.

Asiakkaat, joilla on aikaisempia ostoksia Klarnalla ja jotka ovat hoitaneet laskunsa moitteettomasti, on suurempi luottoraja kuin uusilla asiakkailla. Luottoraja on Klarnan itsensä määrittämä, johon me emme voi vaikuttaa, emmekä myöskään tiedä kyseistä summaa. Voit koittaa poistaa tuotteita ostoskoristasi ja yrittää uudelleen pienemmällä summalla.

Toinen yleinen syy Klarna-maksun epäonnistumiseen ovat virheelliset osoitetiedot. Antamasi osoitteen pitää olla sama kuin Klarnan rekisterissä (väestörekisterikeskus) oleva osoite. Mikäli olet hiljattain muuttanut voi olla, että osoitetiedot eivät ole vielä päivittyneet. Tarkista myös syöttämäsi osoitteen oikeinkirjoitus.

Mikäli Klarnalla maksaminen ei kaikesta huolimatta onnistu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.Tarkistamme Klarna-maksupalvelun toimivuuden ja yritämme selvittää miksi maksusi epäonnistuu.

19. Tein tilauksen laskulla ja lasku ei ole saapunut.

Babypandan vastaus: Klarna-laskut toimitetaan tilauksen mukana. Mikäli lasku puuttui tilauksestasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Klarna-tililaskut/osamaksut tulevat suoraan Klarnalta kerran kuukaudessa. Klarnan asiakaspalvelu: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Collector-laskut tulevat suoraan Collectorilta. Voit olla yhteydessä Collector-laskuihin liittyvistä asioista Collectorin asiakaspalveluun, yhteystiedot: https://www.collector.fi/asiakaspalvelu/

Jousto-laskut tulevat suoraan Joustolta. Asiakaspalvelun yhteystiedot: https://www.jousto.com/